Veelgestelde vragen

Bestellen

Hoe plaats ik een bestelling?
Een bestelling kan je gemakkelijk via de website plaatsen. Plaats artikelen in je winkelwagen en vervolg de stappen in het aankoopproces. 

Heb je een account nodig om te bestellen?
Nee, het is niet nodig om een account aan te maken. Je kan via onze website ook zonder een account een bestelling plaatsen.

Moet ik verzendkosten betalen?
Ja

Kan mijn bestelling worden ingepakt/als cadeau worden verstuurd?
Helaas hebben wij niet de mogelijkheid om je pakket in te pakken als cadeau. 

Ik heb een bestelling geplaatst maar geen orderbevestiging/verzendbevestiging ontvangen, hoe kan dit?
Het kan soms voorkomen dat de bevestiging in je ongewenste e-mail terecht komt. Mocht je daar ook geen bevestiging zien staan dan kun je contact opnemen met onze klantenservice zodat zij het voor je kunnen checken.

Waar vul ik mijn kortingscode in?
Je kortingscode kun je invullen in je winkelwagen bij "Bekijk en bewerk winkelwagen". Onder de artikelen staat een regel “Voer kortingscode in”. Daar kan de code ingevoerd worden.

Verkopen jullie ook cadeaubonnen?
Online is het helaas niet mogelijk om cadeaubonnen te kopen en/of te besteden.

 

Bezorgen

Hoe kan ik mijn bestelling volgen?
Nadat je een bestelling hebt gedaan op Rainbowstars.nl, ontvang je, wanneer je bestelling ons magazijn verlaat, een e-mail met daarin een Track & Trace nummer. Hiermee kun je je pakketje volgen tot aan je voordeur. Wanneer je niet thuis bent om je bestelling in ontvangst te nemen, zal de DHL bezorger een briefje achterlaten met een bezorgcode. Met de bezorgcode in de rechteronderhoek en je postcode zie je de vervolgstappen van jouw pakket. Bezorging inplannen waar en wanneer het jou uitkomt? Dat is geen probleem. Haal je jouw pakket liever op bij een ander DHL ServicePoint of wil je dat we nog een keer bij je langskomen? Via DHL maak je gemakkelijk een nieuwe afspraak naar jouw wens.

Wanneer wordt mijn bestelling geleverd?
De bestelling wordt standaard binnen 1-3 werkdagen geleverd. Wanneer je pakket ons magazijn verlaat krijg je een track & trace nummer van je bestelling zodat je deze kan volgen. 

Waarom versturen jullie vanaf heden via DHL?
Met DHL bieden we jou als consument diverse voordelen waardoor je pakket ontvangst nog prettiger wordt. Zo kun je, nadat je een track&trace-link ontvangen hebt, zelf bepalen wanneer je je pakket wilt ontvangen. Daarnaast kan je er ook voor kiezen om je pakket direct naar een DHL servicepunt te laten brengen. Zo kan je je pakket ophalen op een moment dat het jou uitkomt. 

Heb je de postbezorger gemist en komt de nieuw geplande leverdag en tijd niet uit? Met je zendingsnummer óf de bezorgcode op de gele kaart en je postcode kies je makkelijk een andere bezorgtijd of -dag. DHL komt ook langs op werkdagen in de avond en zaterdag overdag.

Waar is het dichtstbijzijnde servicepunt van DHL?
DHL heeft 2.800 servicepunten in heel Nederland. Via https://www.dhlparcel.nl/nl/consument/dhl-servicepoints kun je het dichtsbijzijnde servicepunt bij jou in de buurt vinden. 

Waar wordt mijn pakket bezorgd als ik niet thuis ben?
Als je niet thuis bent, zal de bezorger je pakket bij de buren proberen af te geven. Lukt dit ook niet, dan zal de bezorger een briefje in je bus doen met een bezorgcode. Met de bezorgcode in de rechteronderhoek en je postcode zie je de vervolgstappen van jouw pakket. Bezorging inplannen waar en wanneer het jou uitkomt? Dat is geen probleem. Haal je jouw pakket liever op bij een ander DHL ServicePoint of wil je dat we nog een keer bij je langskomen? Via DHL maak je gemakkelijk een nieuwe afspraak naar jouw wens.
 

Waarom is mijn pakketje, na twee werkdagen, nog steeds niet geleverd?
We doen ons uiterste best je pakketje binnen 1-3 werkdagen bij je af te leveren. Door onvoorziene omstandigheden kan dit soms afwijken. Voor informatie over de verzending van je pakketje, verwijzen we je naar de track&trace-url in de verzendbevestiging van je bestelling.  Mocht je onverhoopt na 7 werkdagen je pakketje nog niet ontvangen hebben dan verzoeken we je direct contact op te nemen met onze klantenservice.

 

Betalen

Welke betaalmethodes zijn er?
We hebben verschillende betaalmethodes op www.rainbowstars.nl. Het is mogelijk op via IDEAL, Visa, Mastercard, American Express, Maestro, Sofort, Shop Pay, Apple Pay, Google Pay, Union Pay en Bancontant.

Het lukt mij niet om een betaling te doen op www.rainbowstars.nl, wat moet ik doen?
Wanneer je problemen ervaart met betalen op de website van rainbowstars.nl, kun je proberen je bestelling in een andere browser (bv. Chrome, Safari of Internet Explorer) te plaatsen. Blijft het probleem zich voor doen, dan verzoeken we je om contact op te nemen met onze klantenservice.  

Retourneren

Hoe moet ik een bestelling retourneren?
Wat jammer dat je je bestelling wilt retourneren. Bij de levering van je pakket ontvang je een retourformulier. Zorg ervoor dat je dit formulier invult en de zending dan verstuurd met de lokale verzendpartner bij jou in de buurt.Vergeet vooral niet het afleverbewijs met track and trace te bewaren zolang je retour niet is verwerkt. Na ontvangst van je bestelling kan een retour binnen 14 dagen worden teruggestuurd d.m.v. het retourformulier.  Artikelen die aangekocht zijn tijdens de sale of in de outlet mogen ook binnen 14 dagen retour gestuurd worden. 

Binnen hoeveel dagen mag ik mijn bestelling retourneren?
U heeft na annulering nogmaals 14 dagen om uw product retour te sturen. U krijgt dan het volledige orderbedrag inclusief verzendkosten gecrediteerd. Enkel de kosten voor retour van u thuis naar de webwinkel zijn voor eigen rekening, raadpleeg voor de exacte tarieven de website van uw vervoerder.

Mag ik artikelen uit de sale of outlet retourneren?
Ja, alle artikelen die aangekocht zijn tijdens de sale of in de outlet mogen ook binnen 14 dagen retour gestuurd worden.

Hoe zie ik of mijn retour is ontvangen?
Via de track & trace code van je retour (wat je ontvangt bij het afgeven van je retour) kun je zien of/wanneer wij je retour hebben ontvangen. Zodra de retour verwerkt is, ontvang je hiervan een bevestiging per e-mail. Wij sturen geen e-mail zodra wij je retour hebben ontvangen in ons magazijn maar juist wanneer je retour verwerkt is.

Ik heb geen retourformulier meer, hoe kan ik mijn bestelling retourneren?
Mocht je het retourformulier niet meer in je bezit hebben dan kun je contact opnemen met onze klantenservice: info@rainbowstars.nl. Graag het ordernummer in je e-mail vermelden.

Ik wil graag een artikel omruilen, hoe doe ik dit?
Momenteel kan je geen artikelen omruilen die je hebt gekocht in onze online winkel. Wil je een andere kleur of andere maat? Dan kan je het beste de artikelen retourneren die je niet wilt houden en vervolgens een nieuwe bestelling plaatsen. 

Ik heb een klacht over mijn bestelling:
Voor een klacht over je bestelling, kun je contact opnemen met onze klantenservice via: info@rainbowstars.nl

Ik heb een klacht over een product van Rainbowstars.nl:

We verzoeken je om contact op te nemen met de klantenservice via info@rainbowstars.nl. Graag altijd je ordernummer vermelden en een foto/foto’s van de klacht zodat we een volledig beeld van de klacht hebben.

Reviews

Waarom worden er reviews opgevraagd?

Wij vinden het belangrijk dat reviews een zo goed mogelijk beeld geven van onze producten en diensten. Onze reviews worden daarom op onpartijdige wijze beheerd door WebwinkelKeur. WebwinkelKeur heeft maatregelen genomen om de echtheid van reviews te garanderen. Je kunt lezen over deze maatregelen hier.
Onze klanten worden niet beloond voor het schrijven van reviews. Er worden geen kortingen of andere cadeaus gegeven.

Hoe gaan jullie om met de persoonsgegevens?

We verzamelen reviews via het platform van WebwinkelKeur. Als je een review achterlaat via WebwinkelKeur, moet je een naam en e-mailadres opgeven. WebwinkelKeur deelt deze informatie met ons zodat we de review aan je bestelling kunnen koppelen. WebwinkelKeur publiceert je naam ook op zijn eigen website. In sommige gevallen kan WebwinkelKeur contact met je opnemen om een toelichting te geven op je review. Als wij je uitnodigen om een review achter te laten, delen wij je naam, e-mailadres en productinformatie met WebwinkelKeur. Zij gebruiken deze informatie alleen om je uit te nodigen een review achter te laten. WebwinkelKeur heeft WebwinkelKeur geschikte technische en organisatorische maatregelen genomen om jouw persoonlijke gegevens te beschermen. 

WebwinkelKeur behoudt zich het recht voor om gebruik te maken van derden voor het leveren van de service. Alle bovengenoemde garanties met betrekking tot de bescherming van je persoonsgegevens zijn ook van toepassing op de onderdelen van de dienst waarvoor WebwinkelKeur derden inschakelt.